Tentaångest


Redan? Ja, redan! Läste nyss en exempeltenta som vår föreläsare gjort till oss. Den var inte så jävla lätt kan jag tala om! Kunde ganska snabbt konstatera att jag ska kunna ALLT inom vetenskapsteori, annars är det kört. Några festliga ord/begrepp jag ska kunna slänga mig med är; epistemologi, hermeneutik, logisk positivism, korroboration, deduktion, induktion, ontologi, paradigm... OCH SÅ VIDARE OCH SÅ VIDARE! känns bra, känner mig peppad.
Fast visserligen så känns det skönt att jag, i motsats till i förrgår, inte känner mig helt jättelost.. Men har fortfarande ett antal pluggtimmar kvar!

Om någon undrar så gick det inte så bra för min sömn inatt. Somnade 02:30 - vaknar 03:00 - försöker somna om i en timme - 04:00-06:00 åt lite, tittade på tv, spelade mitt bästa guitar hero på mobilen - 06:00-07:00 försöker sova, helt apomöjligt, somnade till slut nånstans runt 08:30-09:00. Sweeeet, nöjd tjej! Inte va. Men tänkte göra ett nytt försök till en normal natts sömn snart:)

Imorgon ska jag klippa och slinga håret hos Sara! är på god väg till bimbostatus snart tror jag, haha. Var nämligen och solade förut (och i förrgår..) och imorgon ska jag bli bra mycket blondare är tanken!


JENNY JAG SAKNAR DIG FÖRRESTEN!

Kommentarer
Postat av: jenny

SAKNAR DIG FOR LIFE IDA!

2010-01-22 @ 18:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0