Mamma, dyskalkyli-Ida, old school hip hop, jobb och plugg


Dom senaste dagarna har bestått av ganska intensivt pluggande. Skulle ha hemtentan klar till imorgon kl 12 och i måndags hade vi i princip inte börjat.. Men tack vare att vi haft ganska bra disciplin, old school hip hop och att vi är så duktiga såklart så har det ändå gått bra. Fast tror jag var lite trött förut dock.. Såhär är det va: vi skriver om dyskalkyli (svårigheter med matte typ). Och vad gör Ida? Jo hon ska skriva ett påhittat fall om lille Emil som har problem osv, sen råkar hon visst skriva 3+2=4. Hahahha var min första reaktion. Min andra var: oh noooo! eftersom vi redan skickat ut den till några i klassen som ska läsa den och opponera på den. Ändrade mitt lilla fel och skickade igen och hoppas verkligen att ingen läser det jag först skrev:P
Tidigare idag så var mamma här, det var roligt eftersom det var ett tag sen jag träffade henne. Åkte till Ikano där vi träffade på min kusin och åt lunch med honom på IKEA. Vegetariska tortilla, nachochips och guacemole blev det för mig. Mycket gott! Sen köpte jag mat på Willys och papper till min skrivare. Innan det köpte jag förresten en ny strömadapter till datorn för 500 spänn (och det funkar inte ens bra...). Bara roliga inköp kände jag! Visserligen bjöd mamma på det från Willys som en försenad alla hjärtans dag-present:P då kändes det lite bättre!
Imorgon och på fredag ska jag jobba. Igen. Dom har ringt i princip varje dag den här veckan och frågat om jag kan.. Nu när tentan är inlämnad så kan jag ju, men lite apa att aldrig vara ledig hallååå. Fast nej, jag ska faktiskt inte klaga. Är ju jätteglad att jag får mycket jobb på Arla så att jag inte behöver snåla mig till döds varje månad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0