En mus!


Jag har så svårt för östgötska ibland. jag vet att jag själv är östgöte och pratar östgötska, men inte i närheten av mjölbyfolk! helt sjuk. "Häjj, ja heter loväjsa, kommer från mjölbi!", ni kan ju bara tänka er. så idag när sanna och jag skulle fråga om vägen så ville jag ju bara börja skratta jättejättemycket när tjejen som hjälpte oss pratade. det är knappt så jag förstår hur det går att vara seriös när man låter sådär! 
Iaf, var ju på rekryteringsmässa, som var helt okej. vill verkligen ha ett annat jobb! känner inte så starkt för telefonförsäljning faktiskt.

Väl hemma så åkte jag och josie ut till addes pappas hus på landet. vistelsen där bestod mestadels av att försöka rädda dom stackars små mössen. katten hade släpat in och ut på en och samma mus i ett helt dygn och verkade typ vara kompis med den. vi såg inte till den på ett tag, men när vi satt vid datorn var han plötsligt där! han var så himla liten och så himla rädd. vi sopade upp den lille och släppte ut den i skogen. vad fan gör katten efter fem minuter då? hämtar en ny mus! fast mindre. helt hemskt. vet inte hur det gick med den lillelille.

Vid halv tolv åkte jag hem till sarah för ännu en tvåtimmarspromenad:) gillart riktigt mycket! o nu är jag hemma och kollar på nattliv som är så jääääääävla bra!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0